مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

مامانی پس کی می‌آیی خونه؟ دلم برات تنگ‌شده، چقدر آمپول میزنی؟» این حرف‌های کودک ۵ ساله‌ای بود که از پشت‌گوشی تلفن به من خبرنگار گفت؛ کودکی که مادرش پرستار بیمارستان شهید صدوقی یزد است و ۱۰ روزه که به منزل نیامده؛ من هنوز فرصت سلام کردن به کودک هم پیدا نکرده بودم و او تند و تند از دل‌تنگی‌اش می‌گفت.

کرونا یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نمی‌دانستم به کودک چه بگویم؟ باید چه می‌کردم؟ اگر حرف می‌زدم پی می‌برد که مادرش نیستم و تمام کاخ آرزوهایش پایین می‌ریخت، اگر حرف نمی‌زدم بازهم دل‌شکسته می‌شد! بغض راه گلویم را گرفته بود و اگر با این صدای شکسته حرف می‌زدم اوضاع از این هم بدتر می‌شد! بالاخره کودک که دید صدایی از آن‌سوی سیم به گوشش نمی‌رسد خودش مکالمه را قطع کرد و کار من را آسان.

قبل از تماس با منزل این پرستار، شماره را از مسئولان بیمارستان گرفته بودم و از آن قبل‌تر هم با معاون دانشگاه علوم پزشکی هم‌کلام شده بودم و او گفته بود که برخی از پرستاران خانم و آقای بیمارستان شهید صدوقی یزد، ۱۰ روز است که رنگ خانه را ندیده‌اند!

شاید ۱۵ روز دیگر

دکتر محمود نوری شادکام افزود: فرشتگان سپیدپوش این بیمارستان، شبانه‌روز پای‌کار هستند و بالای سر بیمارانی که مشکل تنفسی دارند و مشکوک به ویروس کرونا هستند همچنین تعدادی بیمار که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

دکتر شادکام اضافه کرد: این پرستاران، خودشان هم به‌نوعی قرنطینه هستند و اجازه خروج از بیمارستان را ندارند، شاید ۱۵ روز دیگر هم طول بکشد و آن‌ها نتوانند به خانه خود بروند.

وی اظهار داشت: پرستاران و پزشکان بخشه‌ای ای سی یو، عفونی و اورژانس، خیلی تحت‌فشار هستند اما همچنان پای‌کارند و عزم خود را جزم کرده‌اند تا کرونا را شکست دهند و ما می‌ترسیم که آن‌ها فرسوده یا بیمار شوند.

وی از مردم خواست برای نیروهای خط مقدم و کادر درمانی این استان دعا کنند.

سری به اینجا بزنید

با پرستاری که کودکش در خانه در انتظارش بود تماس گرفتم، دلم نیامد بگویم چه اتفاقی افتاده و نگرانش کنم، وقتی گوشی را برداشت با صدایی خندان و بشاش گفت: آقا اینجا همه‌چیز عالی است! ما هم پای‌کاریم و از رو نمیریم، دست‌به‌دست هم دادیم تا کرونا را شکست دهیم.

پرسیدم پس آقا،بچه‌ها و پدر و مادر چی؟ و او جواب داد: به آن‌ها هم می‌رسیم فعلاً این‌هایی که اینجا هستند بیشتر به ما نیاز دارند.

پرسیدم اوضاع چگونه است؟ جواب داد: لطفاً سری به اینجا بزنید و اوضاع را از نزدیک مشاهده کنید و من قول دادم که شنبه به بیمارستان بروم. برای همه این عزیزان و سربازان عرصه مقابله با کرونا دعا کنید.

روزهای سختی را سپری می‌کنیم

یک خانم دکتر متخصص بیماری‌های عفونی که شبانه‌روز بالای سر بیماران بستری در بیمارستان شهید صدوقی یزد، انجام‌وظیفه می‌کند، گفت: وظیفه سنگینی بر دوش ماست و سختی آن قابل وصف نیست اما به خاطر مردم و بیماران، همه مشکلات آسان می‌شود.

دکتر «زهره آخوندی میبدی» افزود: تخت کافی و امکانات خوبی برای مراقبت بیماران وجود دارد و پزشکان متخصص عفونی در کلینیک‌ها صبح و عصر، بیماران با هرگونه علائم تنفسی و همچنین بیماران بستری در بخش‌ها و اورژانس‌ها را ویزیت می‌کنند.

وی بابیان این‌که فعالیت کادر درمان در اینجا روز و شب ندارد و شبانه‌روز برای بهبودی بیماران در تلاش هستیم اظهار داشت: پزشکان متخصص عفونی، پرستاران مستقر در بخش‌های مربوطه و دستیاران تخصصی عفونی همه در تلاش هستند و دانشجویان پزشکی و تعدادی از دستیاران تخصص‌های دیگر نیز به‌صورت داوطلبانه در حال کمک‌رسانی هستند و این یعنی اوج عشق و خدمت به همنوع.

وی گفت: من و همکاران صبح خروس‌خوان تا پاسی از شب در این مرکز حضور داریم و هستند کسانی که در بیمارستان مستقرشده‌اند و هنوز به خانه نرفته‌اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خواستار دوری جستن جامعه از هیجانات کاذب و استرس شد و اضافه کرد: این روزها گرچه برای کادر پزشکی خصوصاً پزشکان متخصص عفونی و پرستاری شرایط سختی است ولی یاری همکاران عزیز و محبت مردم بزرگوار، توان مضاعف به ما می‌دهد.

لباس‌هایی که گوشت تن را آب می‌کند

 سرپرستار بخش سی یوی امام رضا (ع) بیمارستان شهید صدوقی یزد اظهار داشت: بچه‌هایی که اینجا مشغول کار هستند ۱۰ روز است که خانواده خود را ندیدند، آن‌ها در کنار بیماران مشکوک به کرونا و چند نفر بیمار قطعی کرونا زندگی مسالمت‌آمیزی دارند! آن‌ها به خانه نمی‌روند تا خانواده‌شان در امان باشند.

پروانه بدرآبادی افزود: همه ما می‌ترسیم که به خانه برویم وقتی هم می‌رویم می‌ترسیم دست به‌جایی بزنیم، من به سهم خودم ۱۲ روزه که مادرم را که یک بیمار شیمی‌درمانی است ندیدم تا مبادا ناقل بیماری به اوباشم.

وی به لباس‌ها و تجهیزات کادر درمانی که با این دسته از بیماران سروکار دارند اشاره کرد و یادآور شد: لباس‌هایی که می‌پوشیم گرم است و گوشت تن ما را آب می‌کند، حتی نفس کشیدن در این لباس و ماسک‌های آن سخت است.

وی تعداد بیماران مشکوک به کرونا دری سی تحت مجموعه خود را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: پرستار مردی در اینجا فعالیت می‌کند که همسر باردار دارد و از او دور است، همچنین چند روز قبل حال یکی از پرستاران خیلی بد شد که او را بستری کردند.

وی از مردم خواست برای سلامتی بیماران و کادر درمانی، دعا کنند.

آن‌هایی که نامهربانی دیدند اما همچنان پای‌کار هستند

پرستارانی که پای‌کار هستند و دیدار خانواده را برای خود حرام کرده‌اند همان‌هایی هستند که ماهه است کارانه و اضافه‌کاری نگرفته‌اند و گل‌ها حقوق آن‌ها هم دیر به دستشان می‌رسد.

این فرشتگان سفیدپوش و بخصوص آن‌هایی که در بیمارستان تمام دولتی شهید صدوقی فعالیت دارند با حقوق اندک، نوبت‌های دوبله، گله گذاری‌های بیماران و همراهان آن‌ها و همه جورِ نامهربانی، ساخته‌اند تا دیگران در سلامت باشند.

پزشکان بخش عفونی بیمارستان شهید صدوقی و پرستاران این بیمارستان چون کوه ایستاده‌اند تا مبادا کسی از رنج کرونا به خود بپیچد.

۵۰۷ نفر بستری، ۱۳۹ نفر مرخص

از آغاز شیوع بیماری کرونا در استان یزد تاکنون ۵۰۷ نفر به علت بیماری‌های تنفسی در مراکز درمانی این استان بستری شدند که ۱۳۹ نفر آنان بهبود و مرخص شدند.

هفت نفر مبتلا به کرونا شدند که سه نفر فوت و بقیه تحت مراقبت هستند.

کد خبر 489688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha